.

.

پیش از این /پل لارنس دانبر / احمد شاملو

پیش از این نیاموخته بودم

که ابدیت واژه‌ای است بس طولانی. _

ضربه‌های آرام ساعت زمان را

نشنیده بودم.


سخت است این چنین دیرگاه آموختن

چنین می‌نماید که به راستی دلی که غمناک است

جز امیدها و اعتمادها

جز تردیدها و هراس‌ها

جز خون و به جز سوز، هیچ نمی‌آموزد.


شب، سراسر تیره نیست

و روز، سراسر آنچنان نیست که وامی‌نماید

لیکن از این هر دو، هر یک مایه‌ی تسلی مرا

به من باز تواند آورد:_

رویاهایم را، رویاهایم را.


پیش از این نیاموخته بودم

که «هرگز» واژه‌ای‌ است بس غمناک._

و مرا این چنین، یکسره در فراموشی پنهان می‌کند

پیش از این هرگز نشنیده بودم...



«پل لارنس دانبر»

برگردان: احمد شاملو


@Honare_Eterazi

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد