.

.

من‌ گرایی / اسماعیل امینی


من‌گرایی یک جور جهان بینی است که بسیار فراگیر است. چپ و راست، سنتی و مدرن، مستبد ولیبرال ، روشنفکر و عوام ، مذهبی و لائیک ممکن است جهان بینی‌شان من‌گرایی باشد. در این نوشته کوتاه مشخصات آن را می‌نویسم.


اگر کسی از من انتقاد کرد، مخالف است و دشمن من است و قصد نابودی  مرا دارد.

عقاید و سلایق من یک محصول بسته بندی شده است ، دوست من یا باید تمامش را بپذیرد یا از دوستی با من منصرف شود.

کسی که دوست من نیست، حتما دشمن من است و دشمن من هیچ حقی ندارد. او درتمام پلیدی‌ها و گناهان و جنایات دنیا در طول تاریخ سهیم بوده است.

اگر کسی از دشمن من تعریف کرد ، او نیز دشمن است .

من و دوستانش، واجد تمام کمالات هستند و بر دامن کبریایی‌شان هیچ غباری نیست.


اگر کسی از من انتقاد کرد ، پیش از آن که حرفش تمام شود؛ من به نقاط ضعف او و راه های ضایع کردنش فکر می‌کند.


دشمن من هیچ نقطۀ مثبتی در کارنامه ندارد حتی اگر در ورزش یا هنر، یا علم دستاوردی داشت و جایزه‌ای گرفت ، هر کس که به او تبریک بگوید و خوشحال بشود دشمن است.


من همیشه برنده است .حتی مثلا اگرتمیش به جام جهانی نرود و دشمنان‌ همیشه بازنده‌اند. حتی مثلا اگر قهرمان جهان بشوند.


من جامع تمام علوم است، حقوق دان، سیاستمدار، ادیب، قاضی و مجری قانون، جرم دشمنان را تشخیص می دهد وخودش اورا محکوم و حتی مجازات می کند.


من گاهی از عالم غیب هم خبر دارد و می تواند بگوید چه کسی دین دارد و چه کسی ندارد و حتی اهل بهشت است یا اهل جهنم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد