.

.

بنجل / علی گل گلاب

#علی_گل_گلاب : شما که هر روز شیر می خوری آیا در خانه گاو نگهداری می کنی؟  شما که  برای شفافیت پوستت هر روز ماسک پوست خیار می زنی خیار پرورش می دهی؟  شما که هر روز برای افزایش نور دیدگانت آب هویچ میخوری مزرعه هویچ داری؟ معلوم است که نه. می روی به قدر نیازت می خری. تازه و متنوع.

شعر هم همین است، دوست من. وقتی عاشق شدی نیاز نیست شعر بگویی. بنشین و کار خودت را بکن و با اندکی پول هر شعر که دلت خواست بخر. برای هر سن و سلیقه ای هم به قدر کافی  شعر هست. چرا شعر می گویی. چرا شر و ور می گویی.

شما که به پزشک، مکانیک،معلم، مربی، کشاورز، باغبان و جوشکار و تعمیرکار  مراجعه میکنی چرا فقط در شعر احساس خودکفایی میکنی؟ 

شعر یک تکنیک و فرم است و یک ابزار هنری برای #بیان و  مهمترین ابزار بیان است برای متعالی ترین احساس و اندیشه یعنی عشق  اما قرار نیست هر کس که عاشق شد شعر بگوید. نگو و بگذار کمی بازار خلوت بشود.

بویژه که اکنون هم شاعر زیاد است و هم پدرخوانده های شعر که عاطل و باطل فضای مفت مجازی و جلسات  شعر و انجمنهای دو  سه نفره را عرصه جولانگاه خود کرده اند. 

پس شعر نگو. اگر بگویی شعر نمیشود  و هر کس نیز در سطح تو بگوید شعر نمی شود اما چون فکر میکنی شاعری  به کسی که در سطح تو شعر بگوید نیز شاعر خواهی گفت  و بازار را پر از بنجل خواهی کرد.

نگو.

@aminghalam



https://www.instagram.com/aligolgolab/p/BxcS0-uFY9H/?igshid=1bxwrjvn95zpf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد