.

.

معرفی شاعر/نعمت اله اسلامی/رابین

 



نعمت الله اسلامی ، سال 1327 در اردبیل متولد شد و پس از پایان دوره ابتدایی همراه خانواده به تهران آمد.  در روزنامه اطلاعات استخدام شد  و آثار ارزنده ای را در دهه 40 و 50 در این روزنامه و سایر نشریات به چاپ رساند.اسلامی سال 1349 مجموعه شعر ‘ مرگ ماهی ها’ را با مقدمه نادر نادرپور و طرح روی جلد پرویز شاپور همسر فروغ فرخ زاد منتشر کرد که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. دستمایه اشعار این مجموعه عمدتا حسرت و سوزی ناشناخته را به خواننده القا می کنند که  بیانگر هجرانی است قبلا اتفاق افتاده و اینک شعر شما را وا می دارد تا آن اتفاقات را دوباره پیش روی خود ببینید. هرچند که تلخی اولیه از آن زدوده شده و یا شاید بیشتر شده باشد.

 

من به نفرین زمین معتادم

تو به نفرین غروب

و غروبی که هیولایی بود

لنگر انداخته در وسعت شهر

لنگر انداخته در شهر غروب

لنگر انداخته در من فریاد

من چه مأیوسم

مأیوسم و مأیوسم، حیف

تو چه تنها هستی!

من چه بد می میرم!

زیر باران که غمستان شما را پر کرد

تو چه بد می مانی

با هوایی که تورا تا در دروازه فریاد رساند

و صدای قدمت گفت که:

زنجیرستان....

من دلم سخت فرو ریخت

گریست.

 

منبع:  http://rabinjazayeri.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد