.

.

توضیح/توکل بیلویردی

پیش از طرح مطلبم خدمتتان عارضم که اگر گاها در مورد کاری صحبت می کنم فقط به خاطر شفاف سازی روال کار ماست نه گله و گلایه از کسی  و چیزی.

لذا دوست دارم که این حرفهای مرا دوستان به خودشان نگیرند.از همان اولین شماره ای که به همکاری با سیولیشه دعوت شدم متوجه شدم که عنوان مسئول شعر که قرار است بنده یدک بکشم یکی از بی مسما ترین عنوان هاست در سیولیشه.زمانی این عنوان با مسما هست که دوستانی باشند و شعربفرستند و من بیام خوبهایش را انتخاب کنم.اما وقتی کسی شعری نمی فرستد و مجبورم مثلا برای هر شماره ده شعر انتخاب بکنم و آنها را آماده کنم آقای راثی پور می آید و 5 شعر که خودش انتخاب کرده می گذارد برای شماره اینده.لذا برای اینکه ترتیب مطالب به هم نخورد 5  شعر از ده شعر من حذف می شود.بعد در دقیقه نود که می خواهیم شماره نهائی را در بیاوریم دو تا از دوستان شعر می فرستند و باز دو شعر انتخاب شده من حذف می شود.این هم از این.لذا برای من می ماند که حرصم را سر کامنت ها خالی کنم.

از طرف دیگر وقتی اقای عباس نژاد به عنوان مسئول شعر کوتاه همکاری کرد خوشحال شدم که بهر حال کمی از کار بی نتیجه من کمتر می شود اما ایشان هم یک مدت همکاری نکردند و کارشان افتاد به من.حالا می آمدم چند سه گانی می گذاشتم برای شعر کوتاه می دیدم عارض می شود که سه گانی نباید بگذاری وگرنه اسم مرا از مسئول شعر کوتاه بردار.من سه گانی را حذف می کردم دوستان می آمدند که یا برای شعر ما عنوان سه گانی بگذار یا حذف کن.

کلا کسی که مسئول یک ستون است نباید خود یکی از طرفین دعوا باشد.به همین دلیل اقای عباس نژاد تقاضا کرد که از این ستون کنار برود و قرار بود یکی از شاعران مطرح بشود مسئول این ستون که بنده گفتم حالا که مسئول شعر بی مسماست بگذار من اینجا بیایم که اولا از طرفین دعوا نیستم و دوم اینکه از کسی خرده برده ندارم.

نمی خواهم خودم را تعریف کنم ولی باید گفتنی ها را گفت.

نظرات 6 + ارسال نظر
سینا مقصود لو چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 05:45 http://sina24.blogfa.com/

جناب توکل
چون همه شعرهائی که برایتان فرستاده ام رد کرده اید بگذارید نظرم را برایتان بنویسم
اگر مردید منتشر کنید تا دیگران قضاوت بکنند

یک بار یک بزی بالای کوهی صعب العبور می رود و از ان بالا مثل پلنگ نعره می زند
پلنگی که از آنجا عبور می کند و صدای بز کوهی را می شنود به او می گوید این صدای تو نبود این نعره سنگی بود که در آن پناه گرفته ای

شما هم از بالای قله سیولیشه نعره می زنید.
ببخشید اگر بی ادبی کردم.شعرهای من ایرادی ندارد و بسیاری از اساتید آن را پسندیده اند و تو استاد تر از آنها نیستید
در ضمن پای غزل مزخرفی که نوشته اید نظرها را بسته اید چون دیده اید خیلی به آن اشکال می گیرند

اولا سلام علیکم
دوما هر نطری که کتبی نوشته می شود بیانگر شمه ای از ادب و ادبیات اوست و قابل کتمان نیست.هرچه دل تنگت خواسته گفته ای و بعد معذرت خواهی کرده ای
برای اینکه خوانندگان قضاوت کنند قسمتی از شعرت را می آورم

اگه می بینی
دیوونه تم و عاشقتم
و تموم زندگیم تو شدی
دست خودم نیست

موفق باشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پیام سیستانی چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 22:08 http://psistani.blogfa.com

درود بر توکل عزیز

راستش بنده نشانی ایمیل شما را نداشتم و خبری را در باره شعر کوتاه برای جناب راثی پور فرستادم . اگر لطف کنید و نشانی ایمیل خود را برای بنده بنویسید و یا بفرستید / سپاسگزار خواهم شد .

ارادتمند شما / پیام سیستانی

سلام .
شما اگر مطلبی دارید به نشانه
ssiolishe@gmail.com

بفرستید

توکل یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 07:32

خدمت همه دوستان سلام می دهم

چون امکان دخالت سردبیر بهر حال اینجا کمتر هست امید دارم بهتر بتوانم در خدمت دوستان عزیزم باشم

محمد جلیل مظفری سه‌شنبه 3 شهریور 1394 ساعت 22:35 http://www.seganihayeman.blogfa.com

درود و عرض ادب ، جناب توکل عزیز
همیشه و در همه حال نظرات شما راهگشا و آموزنده بوده و هست . با کمال خاکساری عرض می کنم که نقد اصلاحی شما درمورد یکی از شعر های سه سطری بنده در دو سال پیش باعث شد که مورد اقبال عمومی و هم ذات پنداری مخاطب قرار گیرد . خوشحال و خوشبختم که در محضر شما می آموزم. امیدوارم که درمسؤلیت جدید هم مثل همیشه موفق باشید تا بتوانم بازهم از شما بیاموزم

پیام سیستانی دوشنبه 2 شهریور 1394 ساعت 15:01 http://psistani.blogfa.com

درود بر جناب راثی پور و توکل عزیز

از این که شعرهای کوتاه یا همان آیکه ها را دوباره نشر کرده اید از بن جان سپاسگزاری می کنم . گویا آیا امکان کامنت گذاشتن و پاسخگویی در زیر شعرها نیست و نمی دانم که آیا راهی برای باز کردن دریچه ی کامنت گذاری هست که بتوانم پاسخ دوستان عزیز را در زیر شعرها بدهم یا نه ؟

ارادتمند شما / پیام سیستانی

سلام و عرض ادب.متاسفانه بعضی از این پستها به طور ناخواسته دچار چنین مشکلی شده اند و هرچه در بخش تنظیمات روی نظر دهی فعال تیک می زنیم باز به روال قبلی بر می گردد

پیام سیستانی یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 09:54 http://psistani.blogfa.com

درود بر توکل عزیز

گزیده شدن شما برای بنده و شعر کوتاه امیدوار کننده است. بی تردید بودن سخن سنجان و شاعران چیزدان و بی طرفی برای شعر ما بایسته است. به گمان بنده زندگی ادبیات به همین اختلاف دیدگاه ها بسته است . اختلاف دیدگاها چون دریچه ها هستند . هر چه تعداد دریچه ها بیشتر باشند فضای بیشتری برای نفس کشیدن است . مهم نیست که ما و یا شما و یا هر کس دیگری با هم اخاتف نظر داریم ; مهم این است که بتوانیم به درک و فهمی از فرهنگ برسیم که بی هراس و تهدید و ناسزا و اینگونه رفتارها با هم گفت و گو کنیم .

بی تردید بودن شما و دوستان دیگر برای بنده غنیمت بزرگی ست . چیزهای زیادی آموخته ام و باز هم خواهم آموخت.
از جناب عباس نژاد سپاسگزاری می کنم و امیدوارم که بتوانیم بخش شعر کوتاه معاصر ایران را همچنان شاداب و سرزنده نگه داریم .

بی تردید بنده به وجدان فرهنگی شما باور دارم و تردیدی ندارم که در نشر شعرها و نوشته ها هرگز پا بر وجدان فرهنگی خویش نخواهید گذاشت چرا که اگر وجدان فرهنگی ما دچار سستی گردد بخش مهمی از ادبیات ما نابود می شود . بخصوص اگر این وجدان وجدان مدیری در یک بخش نشریه باشد .


ارادتمند شما / پیام سیستانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد