.

.

نمونه های شعر دیروز برای تبرک

با همه عالم طرفم/نیما یوشیج

سالها تیر بلا داشت به قصد هدفم

دولت از گوشه ی پنهان چه خوش امد به کفم

مرغ شادی نگرن بود و به سامان آمد

غرقه در شوقم و بیخود به بساط شعفم

مژده آورده ام از روشنی صبح سفید

دستی اکنون به لب ساغر و دستی به دفم

سیل اشکی که به شبهای غمش باریدم

جای شکر است که بنشست چو در در صدفم

چون زمین ساکنم ار حرف تو ناید به زبان

ور سخن از تو رود با همه عالم طرفم

دوست نیما! چو رفیق است و موافق دولت

چه غم از خصم بد اندیش بسازد هدفم

4 مرداد 1317


زینت المجالس/محمد رضا شفیعی کدکنی

چون دلقکانِ شهر پیِ لوت و لقمه ای
،روزی هزار بار در آن جامه ها شدن
،همراه دزد و جانی و جن گیر و فال بین
،رسوای خاص و عام به هنگامه ها شدن
چون نقش های اَلفیه و شلفیه در قرون
،اسطورهء وقاحت، در چامه ها شدن
در عرصهء قیامت و هنگامهء حساب
،در زمرهء گروهِ سیه نامه ها شدن
آسان تر است، این همه، ای دوست! نزدِ من
.تا زینت المجالسِ خود کامه ها شدن

1356

ارمغان/نادر نادر پور

مرا عشق تو در پیری جوان کرد 

دلم را در غریبی شادمان کرد

به آفاق شبم رنگ سحر داد

مرا آیینه دار آسمان کرد 

خوشا مھری که چون در من درخشید

جھان را با من از نو مھربان کرد

خوشا نوری که چون در اشک من تافت

نگاهم را پر از رنگین کمان کرد

هزاران یاد، خودش را در هم آمیخت

مرا گنجینه ی یاد جھان کرد

غم تلخ مرا از دل به در برد

تب شوق تو را در من روان کرد 

وزان تب ، آتشی پنھان برافروخت

که شادی را به جانم ارمغان کرد 

مرا با چون تویی هم آشیان ساخت

 تو را با چون منی همداستان کرد 

گواهی بھتر از حافظ ندارم

که قولش این غزل را جاودان کرد

شب تنھایی ام در قصد جان بود

خیالت لطفھای بیکران کرد

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا مقصود لو چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 05:48 http://sina24.blogfa.com/

سلام

بسیار انتخاب های خوبی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد