.

.

آدمکها/بنیامین پور حسن

یک زن درونم ایستاده آن ورِ پرده

یک زن که مثل سگ دمادم بچه آورده

[ از هر طرف درد و بخونی آخرش درده ! ]

در من زنی که سینه هایش را عمل کرده.


ماشین , درونم یک نفر را زیر می گیرد

مردی درونم خواب می بیند که می میرد

از درد دارد مغز خود را گاز می گیرد

یک عمر با افکار خود بحث و جدل کرده.


یک دختر زیبا درونم با کتِ جین اش

سیگار بر لب می رود تا فازِ سنگینش

شهد و شکر می ریزد از اندام شیرینش

پا توی کفشِ هر چه زنبور عسل کرده!


یک کودک بسیار بازیگوش در من هست

(یک دست جام باده) را می گیرد و یک دست....

هر قدر من خم تر شدم او آخرش نشکست

او هر چه غیر محتمل را محتمل کرده.


یک پیرمرد پیزری که , مثل من گیج است

شکل سقوطی دردناک اما به تدریج است

هی مرگ می آمد , و او هی از اجل می جست

از بس نمرده خویش را ضرب المثل کرده.


اما من از این آدمک ها سخت بیزارم

در جای جای مغز خود زنجیر می کارم

با اینکه خوابم, دائما از درد بیدارم

تنها فقط یک گام با خود فاصله دارم

مثل کسی که زادگاهش را بغل کرده!

نظرات 3 + ارسال نظر
کوروش آقامجیدی چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 09:43

شعر پر است از مفرداتی زیبا و استادانه؛با این همه , کلیت کار زیبا نیست .

توکل سه‌شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 12:09

شعر شما را تحلیل باید کرد .
شما در ذاتتان میل به خوبی و بدی دارید و اینها مثل همه آن شخصیت هائی که گفتید در نهادتان فعالیت می کنند.
اما همین زنجیر کاشتنهایتان دال بر مهار اخلاقی و عرفی و ادبی درون شماست که اجازه بروز این رفتارها را به شما نمی دهد

س. جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 18:21

یک زن که مثل سگ دمادم بچه آورده....؟!؟!
از هر طرف که نگاه می کنم این مصراع را توهین آمیز می بینم . ضمن این که سگ ها دمادم بچه نمی آورند. دوباره صمن این که مهم نیست که این زن درون شماست. شما اگر می گفتید یک زن که از مردان دنیا بچه آورده.... من می پذیرفتم که شما در باره ی یک فاحشه حرف می زنبد و این همیشه طبیعی بوده.....تازه اگر زنها متوجه حرفتان شوند دارتان می زنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد